15 листопада 2016

FIAT 124 SPIDER ВІДЗНАЧАЄ СВОЄ ПЕРШЕ П’ЯТДЕСЯТИРІЧЧЯ!

Компанія «НІКО-Захід» повідомляє: культовому кабріолету Fiat виповнюється 50 років. Він пройшов вирішальні десятиліття минулого століття, зберігши свою елегантність і спортивність до сьогоднішнього дня. У 1966 році він мріяв про Каліфорнію, а в 2015 саме в Лос-Анджелесі була представлена захоплююча нова еволюція моделі. Сьогодні, його стиль втілює в собі вічну красу свого попередника, залишаючись вірним своїй суті, і завойовує нове покоління шанувальників.
Історична довідка

«Туринський автосалон під знаком оптимізму» так називалося 48-е видання цієї виставки, проведеної в залах Torino Esposizioni в 1966 році. Автосалон зустрічав гостей у  неповторній пишноті вогнів і квітів. Глянцеві покриття автомобілів відображали яскраві неонові вогні, збільшуючи ефект: це були 1960-ті роки, і хвилі ентузіазму переповнювали Італію. Фінансова криза 1964-1965 добігала кінця, і в 1966 році автомобільне виробництво збільшилося на 8%. Понад 650 млрд лір було інвестовано з початку десятиліття для відновлення і розвитку заводів, щоб задовольнити попит, який зростав з кожним роком. Крім створення нових робочих місць, автомобілі були також основним показником добробуту країни і рівня її цивілізованості. У той час як прагнення володіти автомобілем ставало все більш і більш поширеним явищем, не втрачала силу певна консервативність менталітету, який бачив в автомобілях зайву розкіш. Останній підхід показав свою неспроможність: сьогодні, ми можемо обґрунтовано заявити, що автомобілі сприяли створенню справжньої національної єдності, завдяки скороченню відстаней, заохоченню до подорожей, допомагаючи людям краще пізнати і зрозуміти один одного. Можливо, вони розглядалися як додатковийатрибут статусу, але як засіб пересування вони майже завжди залишалися інструментом для роботи, візитною карткою і рушієм амбіцій.

Стенд Fiat виділявся в виставковій залі своїми величезними розмірами серед 515 учасників з 13 різних країн: найповніший модельний ряд, представлений на автосалоні Туріну в 1966 році, задовільняв найрізноманітніші смаки і потреби і був доповнений трьома абсолютно новими моделями. Відвідувачі могли помилуватися Fiat Dino, виробництво якого на той момент тільки починалося, і моделями, які довершували лінійку 124. Fiat 124 був інноваційним автомобілем з оригінальним стилем, новою концепцією простору, складною механікою і новітніми системами безпеки. Fiat 124 став результатом прихильності компанії Fiat до ідеї зробити доступний, швидкий автомобіль, здатний перевозити п’ять осіб і їх багаж з великим комфортом.

На виставці був представлений також універсал Fiat 124 Familiare, але той день 3 листопада запам’ятався завдяки Fiat 124 Sport Spider. Останній був кращою розробкою Fiat в сегменті кабріолетів, що ваблять, але доступні,  в якому бренд панував після Другої світової війни зі своїми моделями 1100 Spider 1954 року, 1200 і 1500 здвома розподільними валами 1958 року; 1500S і 1600S 1961 року. 124 Sport Spider був розроблений для автолюбителів, які шукали блискучу продуктивність за доступною ціною: це був спортивний автомобіль, який отримав широкерозповсюдження. Для преси він був не просто автомобілем, а «подією сучасності». Він був сучасним, тому що потреба в мобільності була задоволена продуктом, який не тільки можепревозити, але й має розумну ціну і переконливий індивідуальний стиль, захоплюючу швидкість і інноваційні технічні рішення, зокрема, механіку. 124 Sport Spider був еволюцією седана 124, але також був справжнім спортивним автомобілем, в який незабаром закохалися всі. Для проектування автомобіля Fiat запросив компанію Pininfarina, давнього партнера автовиробників з шанованим у світі ім’ям в сфері дизайну автомобілів.

124 Sport Spider 1996 року: народження світової автомобільної легенди

Модель отримала більшу частину механіки від седана Fiat 124, але з самого початку розроблялася з чіткими спортивними характеристиками. Ім’я Pininfarina само по собі було гарантією елегантності дизайну та інтер’єру, і в цілому 124 Sport Spider виділявся завдяки загальній високій якості його обробки, його аксесуарам і його кольорам. Автомобіль мав 3,97 м в довжину, а його зовнішній стиль був сучасним, стриманим і добре пропорційним. Його обтічні боки підкреслювалися заднім крилом, яке гармоніювало з переднім крилом, будучи трохи нижче його. Передня частина була плоскою і компактною, виглядаючи полегшеною завдяки поглибленням, в яких знаходилися трохи відтягнуті передні фари. Повітрозабірник мав оригінальну шестикутну форму, а бампери були простими, привабливими і без іклів. Задня частина відрізнялася двома злегка нахиленими вгору плавниками, утворюючи увігнуту лінію, що сполучалась з профілем багажника. Таким чином, його стиль і розміри були найбільш привабливими на той час: красивий серед прекрасного, на стенді Fiat в листопаді 1966 року його оточували міс Італія і міс Посмішка, і актриса Маріза Солінас. Відкидний верх мав заднє вікно з вініліта, а також два бічних вікна, які одночасно складалися при опусканні даху. Великі засклені поверхні забезпечували видимість у всіх напрямках. Аеродинаміка відповідала вимогам швидкості на автостраді і одночасно маневреного водіння в умовах міського руху. Розмір вікон і вітрового скла, спеціальні ручки, фари, ліхтарі, сидіння, кольору – все говорило про ретельне опрацювання в пошуку функціональності і елегантності. Велику увагу було приділено розробці інтер’єру з анатомічними сидіннями, дерев’яній обробці і великій кількості приладів: приладова панель з спідометром, електричний датчик масла, водяний термостат і електронний лічильник обертів.

Крім заднього приводу, версію Spider відрізняв рядний 4-циліндровий двигун 124AC.000, з діаметром і ходом поршня, відповідно, 80 і 71,5 мм, і робочим об’ємом 1438 см3. Дуже яскравий автомобіль, який завдяки голівці блоку циліндрів з подвійним розподільним валом і V-подібними клапанами, він розвивав потужність 90 к.с. при 6500 об/хв і досягав максимальної швидкості 170 км/год. У нього був здвоєний вертикальний карбюратор, в той час як подвійна система фільтрації масла забезпечувала краще змащення і тривалий термін служби. Інші особливості давали можливість відносити модель до сегментапреміум спортивних автомобілів: 5-ступінчаста коробка передач в стандартній комплектації, радіальні шини та спортивне 2-спицеве кермо. Кермо було підключене до коробки рульового механізму з 2-ствольною колонкою, з’єднаною карданними шарнірами, що забезпечувало відмінне рішення для руху.

Елегантний стиль, гарна продуктивність двигуна, стабільність і безпека моделі – завдяки чотирьом дисковим гальмам з вакуумним підсилювачем гальм і наявності штанги Панара для кращого розташування навантаження на поворотах – забезпечили успіх з точки зору продажів і іміджу починаючи з перших місяців. 124 Sport Spider коштував 1 550 000 лір, приблизно на півмільйона більше, ніж седан. Легкосплавні колісні диски «Cromodora» і жорсткий верх були доступні за додаткові 65 000 лір. До 1969 року було випущено близько 25 000 одиниць першої серії.

Кілька коригувань, щоб жити з американською мрією, і дебют другої серії

У 1966 році італійці підспівували пісні «California Dreamin’» групи «DicDic»і мріяли вирватися з-під сірого неба і зимових днів до свободи нового життя в Каліфорнії.

У той же час, підбадьорений реакцією ринку, Fiat працює над розробкою моделі, яка буде запущена в США в 1968 році. Американці любили пропорції і яскраво виражений італійський стиль Spider, так як його верх можна було швидко і легко скласти прямо з місця водія. Друга версія власне була представлена в жовтні 1969, знову ж на автосалоні в Турині, в рамках загального оновлення модельного ряду. Вона зберегла привід на задні колеса і типове відчуття спортивного водіння, незважаючи на зростання кількості автомобілів з переднім приводом, які були представлені на тій виставці.

На ньому міг встановлюватися традиційний 1,4-літровий або новий 1,6-літровий двигун. Останній, також з чотирма циліндрами і двома верхніми розподільними валами, мав два 2-камерних карбюратори: робочий об’єм збільшився до 1608 см3, а продуктивність була ще більш блискучою. Він розвивав 110 к.с. і досягав
максимальної швидкості 180 км/ч. Гальмівна система була з незалежними контурами. Що стосується зовнішнього вигляду, він мав нову решітку зі стільниковим радіатором. Найбільш очевидну відмінність представляли два значних овальної форми горби на капоті, необхідні для розміщення двигуна більшого об’єму. Задні кластери фар були змінені і був доданий ліхтар заднього ходу. Радіальні шини і водонепроникний верх завершували базову комплектацію. Жорсткий верх і легкосплавні диски були доступні в якості додаткового обладнання. У жовтні 1969 року Лучо Баттісті випустив свій хіт «Mi ritorni in mente» ( «Я пам’ятаю тебе такою ж красивою, а, може бути, ще більш красивою, ніж раніше»): він не був присвячений Fiat 124 Spider, але міг би бути . Родстер еволюціонував, залишаючись вірним собі, своєму елегантному дизайну від Pinifarina, і був таким же успішним, як і раніше: з 1969 по 1972 рік було випущено близько 27000 одиниць.

Блискучі сімдесяті вітають третє покоління

1970-ті роки були роками великих культурних і соціальних змін. Це були роки свободи і порушення правил, соціальних хвилювань і інновацій. Вперше вийшли на перший план культурні питання, які збережуться до сьогоднішнього дня, серед них соціальна функція освіти, відносини між школою і зайнятістю і творчі зв’язки. Політичний екстремізм був ще однією характерною рисою тих часів. Розвиток автомобільної промисловості рухався від застою, викликаного нафтовою кризою та політичною нестабільністю, до максимальної ефективності виробництва і відновлення економіки. Модельний ряд Fiat 124 був повністю оновлений і поповнився масою механічних і стильових удосконалень для підвищення продуктивності, комфорту і елегантності. Розроблений з самого початку з перспективою на міжнародний ринок, 124 був поворотним моментом у розвитку виробництва Fiat в секторі середніх двигунів, і на початку 1970-х років став вершиною успіху компанії. Fiat представив нове покоління Spider в 1972 році: стиль був в основному без змін, але були зроблені деякі зміни на приладовій панелі, як наприклад, заміна хромованої приладової панелі на чорну і додавання годинника. Найбільш суттєві новинки стосувалися двигуна, оскільки на Fiat 124 Sport Spider були встановлені двигуни «1600», і новий «1800» від Fiat 132. Більш детально, це були рядні 4-циліндрові двигуни з двома верхніми розподільними валами, верхнім розташуванням клапанів і 2-камерним карбюратором Weber 34 DMS або Solex C34 СЕОІ 5. Об’єм двигуна був 1592 см3 для «1600» та 1756 см3 для «1800»,а потужність становила 108 і 118 к.с. з максимальною швидкістю 180 і 185 км/год відповідно.

Хоча соціальна напруженість тих років ставила в невигідне становище найяскравіші моделі, 124 Sport Spider мав великий успіх завдяки бездоганній красі його ліній і незмінному задоволенню від водіння.

Модель 1972 року також ще будуть пам’ятати за її незабутні гоночні тріумфи. Едді Меркс заслужив прізвисько «канібал», вигравши Тур де Франс і Джиро д’Італія, на додаток до Мілан – Сан-Ремо і рекорду швидкості. Марк Спітц встановив нові світові рекорди у всіх семи змаганнях, в яких він брав участь під час Олімпіади в Мюнхені, в той час як італійці Меннеа і Тоені зробили собі ім’я в легкій атлетиці і лижному спорті з рекордом Європи на 100 метрах і перемогою на Кубку світу з гірських лиж. Ралі Fiat 124 Abarth Rally для гонок в Групі 4 стартувало в тому ж році для спортивних автомобілів. У порівнянні з базовою моделлю, Fiat 124 Abarth Rally Gr.4 вигравав завдяки більш потужному двигуну, даху і капоту з скловолокна, алюмінієвим дверям і значному зниженню ваги. Після налагодження в гоночній команді Abarth, автомобіль дебютував в сезоні 1972 року й продовжував брати участь в гонках до 1975 року.

Після цього виробництво 124 Sport Spider тривало з червня 1974 року до 1982 року, орієнтуючись на експорт в Сполучені Штати, де модель була дуже успішною. Стиль залишився колишнім. Єдина зміна стосувалася установки енергопоглинаючих бамперів, відповідно до вимог стандартів безпеки США, а також, починаючи з 1978 року,введення 2-літрового 87-сильного двигуна. У 1981 році Pininfarina представила нову модель під назвою «Spider Europa» на автосалоні в Женеві. Зовнішній вигляд, по суті, залишився таким же, а щодо модернізацій, то увага стосувалася в основному безпеки і комфорту. Під капотом був встановлений 4-циліндровий, з двома валами двигун 1995 см3 потужністю 105 к.с. Керованість була, як ніколи, чудовою, і підвищилася економічність витрати палива. Останнє нововведення відбулося в 1983 році завдяки 136-сильному «Volumex» з об’ємним турбокомпресором. Він був розроблений в основному для американського ринку і продовжив успіх моделі – було продано більш ніж 200 000 одиниць по всьому світу, 75% з яких в США.

Новий 124 Spider повертається на дороги світу

Сполучені Штати завжди були цільовим ринком для Fiat 124 Sport Spider: не випадково новий Fiat 124 Spider був представлений на автосалоні в Лос-Анджелесі в минулому році. Слідуючи в фарватері традиції свого легендарного тезки, він відправився зачаровувати нове покоління зі своїм типово італійським стилем і продуктивністю. 124 Spider дає реальні відчуття родстера. Він багатий на гострі відчуття, технології та системи безпеки, наповнений чисто італійським стилем, і сьогодні йому виповнюється 50 років.

Дизайнери центру Fiat Style Center створили автомобіль, який зберігає класичну красу свого попередника, не порушуючи її сутність в новому виконанні. Передня частина рельєфна, не будучи агресивною, а два маленьких горби на капоті говорять про потужність двигуна. Бічні пропорції такі ж як у справжнього спортивного автомобіля завдяки механічної архітектурі – поздовжній двигун, привід на задні колеса –і зміщеній назад кабіні: дизайн віддає шану минулому, переносячи її в сучасність.

Новий Fiat 124 Spider натхненний деякими деталями свого попередника 1966 року і переосмислює їх у сучасному ключі. Він має обтічний, позачасовий силует, а також класичні, з правильними пропорціями боки, низький центр тяжіння, втягнуту кабіну і подовжений капот реального спортивного автомобіля. Відтворення старовинної моделі також можна знайти у верхній решітці, в малюнку шестикутної передньої решітки, в класичних «горбах» уздовж переднього капота і в рельєфних горизонтальних задніх ліхтарях. Крім того, ідея верхньої шестикутної решітки була навіяна ексклюзивною формою передніх повітрозабірників на класичній моделі і нагадує стільникову структуру спортивної решітки на легендарному 124 Spider.

Задню частину відрізняють два елементи: задні крила в формі ластівчин хвіст і горизонтально розташовані задні ліхтарі, які натякають на особливості свого попередника. Форма заднього бампера з верхньою поверхнею, яка врізається в кришку багажника надає характерну V-подібну форму задній частині автомобіля. Інтер’єри розроблені і виготовлені для забезпечення максимального комфорту водія і пасажирів з використанням високоякісних, м’яких матеріалів. Ергономіка автомобіля була ретельно опрацьована для посилення відчуттів від водіння, а також завдяки ідеальному розташуванню педалей, рульового колеса і коробки передач.

На Fiat 124 Spider встановлений надійний чотирициліндровий 1,4-літровий двигун MultiAir з турбокомпресором, який забезпечує 140 к.с. потужності (103 кВт) і 240 Нм максимального крутного моменту, доступного відразу при 2250 об/хв. Двигун зберіг свої відмінні риси: чотири циліндри в ряд з алюмінієвою головкою, діаметр 72 мм і хід 84 мм, довівши робочий об’єм до 1368 см3. Fiat 124 Spider розвиває максимальну швидкість 215 км/год і розганяється від 0 до 100 км/год за 7,5 секунди. Видатна динамічність автомобіля також досягається завдяки задньому приводу, дуже добре збалансованому розподілу ваги і низькому центру тяжіння. Fiat 124 Spider доступний з шестиступінчастою механічною коробкою передач з м’яким прямим перемиканням або з автоматичною коробкою передач. Підвіска і рульове управління розроблені для відмінної динаміки руху. Спереду новий 124 Spider використовує елегантну незалежну важільну підвіску, а ззаду багато важільну архітектуру для повного загального контролю над машиною на поворотах. Завдяки електропідсилювачуdual pinion, рульове управління легке і чуйне.

Як шана данині, приклад нового 124 Spider America обмеженої кількості випуску спеціальної серії був показаний на автосалоні в Парижі. Модель спеціально обладнана, щоб відзначити його тезку, який в 1980-і роки був запущений на честь 50-річчя Pininfarina. Не випадково, спеціальна серія відтворює бронзовий колір кузова Magnetic Bronze цієї відомої моделі. Кришки дзеркал заднього виду сріблястого кольору, а шкіряний інтер’єр – тютюнового. На замовлення, новий 124 Spider America може бути оснащений 17-дюймовими легкосплавними колісними дисками з класичним дизайном і задньою полицею. Ці два аксесуари були розроблені Mopar, щоб посилити класичну індивідуальність автомобіля. І, нарешті, 124 Spider America має святковий значок з річницею і спеціальний значок на передній решітці. Вперше на цій версії була представлена 6-ступінчаста послідовна автоматична коробка передач.

З 1966 по 2016 рік: п’ятдесят років легендарної моделі, яка продовжує зачаровувати своїм вдосконаленням стилюі незмінною якістю інженерних рішень, шануючи  своє успішне минуле.

Продовжуй рости, вдосконалюючись і досягаючи нових цілей! З днем народження, 124 Spider!